perjantai 17. helmikuuta 2012

Laiska Kuluttaja vaati palvelua autohuollossa

Kävellessäni kadulla kännykkääni singahti mainos paikalliselta merkkiautoliikkeeltä. Se kuului tähän tapaan.
Hyvä asiakkaamme.Tammikuun loppuun mennessä kaikista vuosi- ja määräaikaishuolloista lisähuoltoineen -15% tätä tekstiviestiä esittämällä. (Merkkiliikkeen nimi ja paikkakunta.)
Viesti ei saanut minussa aikaan hurmosta vaikka autoni service-valo on muistuttanut jo tovin aikaa huoltotarpeesta. Pikemminkin kiukustuin. Ovat nostaneet kuitenkin hintoja sen 15% ja nyt muka saisin alennusta. Aivomyrskyissäni pyöräytin saman tien viestin, joka olisi hurmannut ja saanut minut toimimaan.
Hei! Autosi vuosihuolto hintaan xxx eur, voimassa tammikuun loppuun. Tarvittaessa noudamme ja palautamme autosi Joensuussa hintaan xx eur. (Merkkiliikkeen nimi ja puhnro, josta ajan voi saman tien varata.)
Viestin hurmauspointit:
  1. Viestin henkilökohtaisuus. 
  2. Kun saan tarjouksen, haluan tietää hinnan heti. Ei liene vaikea poimia CRM-järjestelmästä* kohderyhmäasiakkaat,
    • joiden auton huoltoa ei ole suoritettu vuoteen
    • joiden auton merkin perusteella on vuosihuolto hintoineen laskettavissa etukäteen.
  3. Oletan, että huollossa on tilaa, kun vaivautuvat lähestymään minua. Miksei sitten samantien nosteta peffoja penkistä ja käydä hakemassa työt kotiin. Minä ainakin arvostaisin, että työpäiväni aikana auto huolletaan sen aiheuttamatta vienti- tai hakuvaivaa. 
  4. Viestiin ehdottomasti puhelinnumero, josta huoltoajan voisi varata. En säilyttele puhelimessani edes tämän kyseisen autohuollon puhelinnumeroa.
* CRM=customer relationship management eli asiakkuudenhallinta

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti